1. Priser
Du kan själv välja om priser skall visas visas ex eller ink moms.
Vi förbehåller oss för tryckfel, prisändringar, moms, prisstegringar, utsålda eller utgående varor, samt leveransproblem ifrån våra leverantörer.
2. Betalningsalternativ
Du kan betala med betalkort och andra sätt som vi anger på hemsidan. Väljer du att använda Payson faktura eller Payson konto som betalningssätt så gäller Payson betalningsvillkor och du ansvarar själv för att ha läst dessa. Länk till Payson betalningsvillkor finns under respektive betalningssätt i kassan och dyker upp som pop-up-fönster.
3. Leveranstid
Vi levererarar endast till adresser inom Sverige. Skickas inom fem arbetsdagar från vårat lager.
Om varan ej finns i lager vid beställning skickas den så snart den når oss. Vid eventuella förseningar kontaktas ni via telefon eller e-post.
4. Frakt
Vi använder DHL som leveranspartner med fraktsätten Paket och Service Point. Vi tillämpar enhetsfrakt, vilket innebär att du bara betalar en fast fraktavgift för din beställning oavsett vad och hur mycket du beställer vid samma tillfälle.
Paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar. Outlöst paket debiteras med 250 kr.
Det är köparens ansvar att se till att adress telefonnummer och mailadress som används vid beställningen är rätt, och att hämta leveransen hos det ombud eller leverantör som speditören använder.
Du kan välja att själv hämta dina varor i vår butik, vi kommer då att meddela dig om när och hur länge varorna finns för avhämtning. Vi tar ingen avgift för avhämtning.
Ur miljösynpunkt så har vi valt att återanvända kartonger från våra leverantörer, så ibland kan ditt paket se lite annorlunda ut. Men vi säkerställer så att kartongen fortfarande går att använda innan vi paketerar dina varor.
5. Transportskador
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till transportören. Om denne inte åtar sig skadeansvaret, ska du meddela oss via telefon eller mejl. info@lackdepan.se eller 035 - 377 37
Ny produkt skickas när vi fått den skadade i retur. Ev. returfrakt ersätts.
6. Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna.
När du tar emot dina varor är det ditt ansvar att inom rimlig tid kontrollera att varorna motsvarar det som du har beställt. En reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och anger på vilket sätt varan är felaktig. Vid reklamation ska vi i första hand om möjligt försöka avhjälpa felet, annars ge dig en ny ersättningsvara. Kan vi inte göra något av detta så har du rätt att få prisavdrag eller häva ditt köp, dvs, returnera varan och få pengarna tillbaka.
Returfrakten betalas av köparen. Efter det att varan anlänt till oss återbetalas hela beloppet som köparen erlagt med undantag av returfrakten. Varorna ska returneras oanvända och i originalförpackning.
Bifoga uppgifter för återbetalning, Bankkonto, Bank eller Plusgiro.
7. Reklamationer
Om en produkt är felaktig eller fellevererad, meddela oss så vi kan hjälpa till med returnering av produkten.
8. Reservationer
Vi reserverar oss för slutförsäljning och andra bristsituationer som kan uppstå. Vi försöker alltid lösa detta på bästa sätt efter kontakt med er.
9. Behandling av kunduppgifter & allmäna villkor
Du måste vara 18 år för att handla i vår webbshop. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra leveransvillkor och därmed lagt en bindande order. Alla kunduppgifter behandlas strikt konfidentiellt. Alla varor är Halmstad Lackdepå:s egendom tills vi erhållit full betalning. Falska beställningar kommer att polisanmälas.
Vår kundtjänst är öppen:
Måndag - Fredag
07:30 - 12:00 - 13:00 - 16:30
Telefon: 035 - 377 37
E-Post: Info@lackdepan.se